Venskaber og inklusion er vores fundament

Det er godt at have mange venner

I Børnehuset er det vigtigt at have mange venner, da det er der barnet kan lære og udvikle sig. Derfor er det vigtigt for os at der er tid til, at personalet kan guide og hjælpe børnene til lege og aktiviteter. Derfor vil I i Børnehuset opleve, at personalet altid planlægger aktiviteten ud fra pædagogiske overvejelser.

Børnene er delt ind i 4 farve grupper: Gul, Grøn, Rød, Blå, med ca. 22 børn i hver gruppe. Til hver gruppe er der tilknyttet et antal voksne. Gruppen er udgangspunktet for spisesituationer samt primær relationer.

Naturen bruges aktivt

Børnehuset er omkranset af en stor og dejlig legeplads, opdelt med flere forskellige funktioner. Vi er ude hver dag og den overdækkede atriumgård gør, at vi kan sidde ude i tørvejr hele året. Vi bruger ofte nærmiljøet, og har skolens fodboldbaner som nabo.